• Skip to primary navigation
  • Skip to main content
(035) 5480 110
Servicedesk (035) 5480 112
info@dwe-ict.nl
Remote Support

DWE ICT

  • Producten
    • Security
    • Cloud
    • Netwerken
    • Telefonie
    • Back-up
    • Hardware
  • Diensten
    • ICT Beheer
    • Werkplekbeheer
    • Servicedesk
    • 24/7 storingsdienst
    • ICT Management
    • ERP/CRM consultancy
  • Klanten
  • Over ons
    • Ons team
    • Vacatures
    • Partners
  • Nieuws
  • Contact

ISDN stopt

Blog · 10 juli 2019

  • NETWERKEN

ISDN stopt, wat betekent dat voor mijn onderneming?

‘KPN waarschuwt klanten voor eind van ISDN op 1 september’ is wat we lezen in het nieuws. Er is geen reden tot paniek, al is het wel belangrijk jouw telefooncentrale eens onder de loep te nemen. Waarom? Wij leggen het kort uit.

KPN stopt met ondersteuning ISDN

Als eerste kunnen we vertellen dat het geen nieuws is, want KPN heeft dit al in 2017 aangekondigd. Cloud telefonie (VoIP of internet telefonie) heeft zich inmiddels bewezen als gelijkwaardige vervanger. Doordat steeds meer bedrijven zijn overgestapt naar een vorm van cloud telefonie is het onderhoud aan het ISDN netwerk te duur geworden. Daarom is er besloten om het ISDN netwerk uit te faseren. KPN stopt met de ondersteuning daarvan. Op het moment dat er problemen zijn met jouw ISDN-verbinding word je niet meer geholpen. Je bent dus niet per september direct onbereikbaar, maar loopt wel een risico.

Overstappen naar VoIP

Natuurlijk wil je de bereikbaarheid van jouw onderneming waarborgen en daarom zijn er twee opties: overstappen naar VoIP of een tussenoplossing waarbij een apparaat de ISDN-signalen omzet naar internetsignalen. Kijk daarom goed naar het huidige telefoonsysteem. Is het tijd om over te stappen of werkt de telefooncentrale nog goed? Op basis daarvan maak je een keuze, welke investering het beste bij jouw onderneming past.

Voordelen VoIP

Stel je stapt over naar VoIP, wat houdt dat dan in? Klanten merken niets van de overstap naar VoIP. Je behoudt gewoon eigen nummers én blijft tijdens de overstap bereikbaar. Ook is het gebruik van voicemail, chat, e-mail of video conferencing eenvoudig te bundelen. Daarnaast zijn er nog een heleboel voordelen, wij zetten er een paar op een rij:

  • Jouw onderneming is klaar voor de toekomst
  • De telefooncentrale staat veilig in de Cloud
  • Je profiteert van vele mogelijkheden en functionaliteiten
  • VoIP is schaalbaar én flexibel
  • Er zijn geen grenzen, nationale en internationale vestigingen zijn eenvoudig te koppelen
  • Je bent altijd en overal bereikbaar
  • En tot slot bespaar je kosten!

Ja, ik stap over

DWE ICT heeft veel ervaring met het leveren van complete telefoniesystemen aan bedrijven; zowel in het onderwijs, mkb als in de transport. We weten waar jij behoefte aan hebt en denken graag met je mee.
Neem contact op met Gerold Giebels.

Menu

  • Home
  • Producten
  • Diensten
  • Klanten
  • Over ons
  • Nieuws
  • Contact

Producten

  • Back-up
  • Cloud
  • Hardware
  • Netwerken
  • Security
  • Telefonie

Diensten

  • 24/7 storingsdienst
  • ERP/CRM consultancy
  • ICT Beheer
  • ICT Management
  • Servicedesk
  • Werkplekbeheer

Eikenlaan 10
3755 CP Eemnes

Weerkbroek 1
6666 ML Heteren

info@dwe-ict.nl
035-5480 110

Filed Under: Blog

Previous Post: « Ploeger Logistics koos voor cloud-managed WiFi van Aerohive
Next Post: ICT en Logistiek beurs »

Copyright © 2019 · Showcase Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in

DWE ICT gebruikt cookies om onze website(s) te analyseren en te verbeteren en voor marketingdoeleinden. Door gebruik te blijven maken van deze site stemt u hiermee in. Akkoord!Meer lezen